راهنمای گرمایش و سرمایش کولر گازی

گرمایش و سرمایش کولر گازی
۵/۵ - (۱ امتیاز)

گرمایش و سرمایش با استفاده از کولر گازی به این صورت است که در فصل گرما، کولر گازی هوای گرم را جذب می‌کند و آن را سرد می‌کند تا هوا در داخل اتاق خنک شود. در فصل سرما، کولر گازی هوای سرد را جذب می‌کند و آن را گرم می‌کند تا هوا در داخل اتاق گرم شود. به این ترتیب، کولر گازی می‌تواند برای تنظیم دمای اتاق در طول سال استفاده شود.

اگر در جایی زندگی می کنید که درجه حرارت بسیار زیاد است، احتمالاً ترکیبی از گرمایش در زمستان و سرمایش در تابستان را می خواهید. با ثبت رکوردهای جدید آب و هوایی که هر ساله در سراسر استرالیا ثبت می شود، انتخاب راه حل مناسب تهویه مطبوع خانه شما را به واحه ای از آسایش تبدیل می کند، تمام روز و هر روز.

فناوری پیشرفته تهویه مطبوع و مجموعه ای از ویژگی های هوشمند به این معنی است که شما می توانید از گرمایش و سرمایش فقط لذت ببرید. شما در کنترل دما، هوای باکیفیت، صرفه جویی در هزینه و طراحی مدرن و براق هر سیستمی که انتخاب کنید دارید.

 

سیستم گرمایش و سرمایش

 

سیستم های گرمایش و سرمایش – چگونه کار می کنند؟
اکثر سیستم های تهویه مطبوع مدرن دارای فناوری چرخه معکوس هستند. این بدان معنی است که آنها می توانند خانه شما را گرم و خنک کنند. در واقع، هر تهویه مطبوع در محدوده دایکین گزینه های گرمایش و سرمایش را ارائه می دهد. این شامل سیستم های تهویه مطبوع سیستم اسپلیت، چند اسپلیت و سیستم های تهویه مطبوع کانالی مانند داکت اسپلیت میدیا و داکت اسپلیت ایوولی می شود، بسته به اینکه بخواهید دما را فقط در چند اتاق یا در کل خانه خود کنترل کنید.

در زمستان بسیار گرم است
اگر بدانید حتی هوای سرد زمستانی حاوی گرمای قابل استفاده ای است که می توانید آن را به داخل خانه خود پمپاژ کنید. فناوری چرخه معکوس دایکین این گرما را از هوای بیرون جذب می کند تا فضایی دنج در داخل ایجاد کند. تنظیم آن آسان است، بنابراین از گرمای مورد نظر خود لذت می برید و همچنین نسبت به بخاری های معمولی که به جای استفاده از انرژی گرمایی از هوای بیرون برای ایجاد گرما در داخل، نیاز به تولید گرما دارند، انرژی کارآمدتر است.

زندگی در شرایط بسیار سرد ما؟ تهویه مطبوع میدیا شما را تحت پوشش قرار داده است. چرخه یخ‌زدایی خودکار ما به این معنی است که حتی اگر به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد برسد، همچنان گرم می‌مانید، زیرا میدیا شما بدون زحمت خانه شما را تا دمای از پیش تنظیم شده گرم می‌کند.

در تابستان کاملاً خنک می شود
به همین ترتیب، با افزایش جیوه، یک دستگاه تهویه مطبوع چرخه معکوس ایوولی و میدیا گرما را از هوای داخل جذب کرده و آن را به بیرون پراکنده می کند و خانه شما را به یک منطقه خنک کننده عالی تبدیل می کند. اگر در مناطق استوایی هستید، این واقعیت را دوست خواهید داشت که فناوری پیشرفته میدیا خنک کردن خانه شما را حتی زمانی که دمای آن تا ۴۶ درجه سانتیگراد افزایش می یابد، آسان می کند.

به یاد داشته باشید، هوای خنک سنگین تر از گرم است. بنابراین، هنگامی که به دنبال موقعیت ایده آل برای کولر گازی خود هستید، آن را تا حد امکان نزدیک به سقف نصب کنید. برای هوای خنک، لوورها را به سمت بالا یا افقی بگیرید و برای هوای گرم، لوورها را به سمت پایین به سمت افراد داخل اتاق هدایت کنید.

دو نکته جالب برای خنک نگه داشتن شما
• واضح به نظر می رسد – اما فقط اتاق هایی را که نیاز دارید خنک کنید. اگر سیستم تهویه مطبوع کانالی دارید، می توانید از تنظیمات زون خود استفاده کنید. یا اگر سیستم دیگری دارید، درها را بین اتاق‌های خنک‌شده و خنک‌نشده ببندید تا هوای گرم به داخل نریزد. اگر یکی از اتاق‌های شما به طور طبیعی بسیار گرم است (مثلاً اتاق زیر شیروانی)، یا خنک (مانند زیرزمین)، می‌توانید به پنکه بروید. تنظیم فقط برای کمک به صرفه جویی در انرژی.

• هنگامی که ترموستات خود را تنظیم می کنید، به یاد داشته باشید که هر ۱ درجه سردتر می تواند تا ۱۰ درصد انرژی اضافی هزینه داشته باشد. بنابراین فقط دما را در سطح یخی تنظیم نکنید و فراموش نکنید – دمای بیرون در طول روز متفاوت است و تهویه مطبوع شما نیز باید تغییر کند.

مزایای فناوری اینورتر چیست؟
فناوری اینورتر دایکین یکی از کم مصرف ترین روش ها برای گرم کردن و خنک کردن خانه شما است. به آرامی قدرت را تنظیم می کند تا شما سریعتر به دمای مورد نظر خود برسید و سپس آن را بدون نوسان حفظ کنید. کمپرسور اینورتر پیشرفته که بسیار موثرتر از سیستم های غیر اینورتر است، به طور مداوم خروجی گرمایش یا سرمایش را بسته به دمای اتاق تنظیم می کند. شما نه تنها از دمای ثابت و زیبا لذت خواهید برد، بلکه فناوری اینورتر باعث می شود تهویه مطبوع در مصرف انرژی کارآمدتر، با طول عمر بیشتر، زیرا سایش و پارگی کمتری دارد.

ما همچنین بسیاری از ویژگی‌های فوق‌العاده را در سیستم‌های تهویه مطبوع سیستم اسپلیت خود اضافه کرده‌ایم تا در هزینه شما صرفه‌جویی شود، از جمله حالت Econo و عملکرد Standby Power. وقتی صحبت از سیستم‌های داکتی می‌شود، کنترل میانگین رای پیش‌بینی‌شده (PMV) به آرامی دمای اتاق شما را در طول روز تنظیم می‌کند و تعادل نهایی کارایی و راحتی را در اختیار شما قرار می‌دهد و مطمئن می‌شود که فقط از مقدار دقیق انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کنید.

گرمایش و سرمایش تازه شروع کار است
اگر فردی در خانواده شما از آسم رنج می‌برد یا به گرد و غبار حساس است، شما فقط نمی‌خواهید خانه خود را گرم و خنک کنید، بلکه یک دستگاه تهویه مطبوع می‌خواهید که هوا را تصفیه کند. جزئیات کوچک تاثیر زیادی می گذارد : تهویه مطبوع میدیا یا ایوولی که در فروشگاه تهویه سازان مدرن ارایه میشود طیف گسترده ای از ویژگی ها را به شما ارائه می دهد تا تجربه گرمایش و سرمایش شما را به سطح بالاتری برساند.

شاید به تازگی از دویدن وارد شده اید و به هوای فوق العاده خنک نیاز دارید. یا شاید از یک شب سرد و بارانی به خانه می‌رسید و دوست دارید سریع راحت باشید. برخی از سیستم‌های تهویه مطبوع داکتی میدیا دارای حالت خنک کننده/گرمای سریع هستند که به طور موقت قدرت تهویه مطبوع را افزایش می‌دهد تا به سرعت به دمای دلخواه شما برسد، قبل از اینکه به طور خودکار به تنظیمات معمولی اتاق بازگردند.

 

بهینه سازی کولر گازی در گرمایش و سرمایش

 

بهینه سازی کولر گازی در گرمایش و سرمایش

برای بهینه کردن عملکرد کولر گازی و راحتی شما، موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱. تهویه مناسب: مطمئن شوید که هوا به خوبی در اتاق جریان دارد و هیچ مانعی از جریان هوا ورودی و خروجی کولر گازی وجود ندارد.

۲. تنظیم دما: تنظیم دمای مناسب برای هر فصل سال بسیار مهم است. در فصل گرما، دمای کولر گازی را به یک سطح خنک تنظیم کنید و در فصل سرما، دمای آن را به یک سطح گرم تر تنظیم کنید.

۳. نظافت و مراقبت: منظور از نظافت و مراقبت، تمیز نگه داشتن فیلترهای کولر گازی و پاک کردن دستگاه از هر گونه ذرات و آلودگی است. این کار باعث بهبود عملکرد و عمر مفید کولر گازی می‌شود.

۴. استفاده از حالت‌های اقتصادی: بسیاری از کولرهای گازی دارای حالت‌های اقتصادی هستند که مصرف انرژی را بهینه می‌کنند. در صورت امکان، از این حالت‌ها برای کاهش مصرف انرژی استفاده کنید.

۵. نورپردازی مناسب: اطمینان حاصل کنید که نورپردازی اتاق شما مناسب است. نور زیاد می‌تواند دمای اتاق را بالا ببرد و نیاز به استفاده بیشتر از کولر گازی را افزایش دهد.

با رعایت این موارد، می‌توانید از عملکرد بهینه کولر گازی خود لذت ببرید و همچنین مصرف انرژی را کاهش دهید.

از متخصص تهویه سازان مدرن بپرسید
وقتی نوبت به گرمایش و سرمایش خانه می رسد، دایکین متخصص تهویه مطبوع است. این تمام کاری است که ما انجام می دهیم و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین سیستمی را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

 برای مشاوره با ما تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۸۴۰۰۰۲  یا فروشنده میدیا  و ایوولی متخصص خود را بیابید تا ملاقاتی از خانه خود داشته باشید و نیازهای منحصر به فرد خود را ارزیابی کنید، سپس راه حل مناسب را برای شما برنامه ریزی و به صورت حرفه ای نصب کنید. تجربه برتر، دانش فنی و دانش محصول دلیلی است که کولر گازی ایوولی فقط از نمایندگی های متخصص ایوولی در دسترس است.